vrijdag 11 april 2014

Voorjaar in Huizen - Voorjaar in huis

Wauw! Wat een heerlijk voorjaar hebben we tot nu toe in 2014!

De winter is totaal niet mijn ding, ik ben echt een voorjaarsmens. Geweldig hoe alles dan weer groeit en bloeit, de zon laat zich weer zien en veel mensen krijgen die bekende lentekriebels. Alles ziet er weer zoveel mooier uit in deze tijd van het jaar...

Misschien houd ik zo van het voorjaar omdat ik op 20 maart jarig ben, tegenwoordig toch echt de eerste dag van de lente... Maar mijn liefde voor bloemen zal er zeker ook mee te maken hebben. En het is weer zover, de bloemen zijn weer volop te zien, ik geniet er weer intens van.

Prachtig toch?! Die geweldige bomen met die mooie bloesem?!
De lente verschijnt ook duidelijk bij ons in huis en tuin.
Ik struin de kringloopwinkel en Marktplaats weer af naar mooie dingen met frisse kleurtjes of diepere betekenis om ons huis nog meer 'schwung' te geven. Zo heerlijk die speurtocht naar bijzondere spulletjes. En dan natuurlijk helemaal als het nog voor een mooi prijsje is ook! God, wat word ik daar happy van!

 
Gevonden bij de kringloop!


Ze zijn toch eigenlijk het mooist als ze nog net niet uit zijn gekomen...

En hoe kun je de lente meer in huis halen dan door bloemen te kopen? En dan natuurlijk met name alle voorjaarklassiekers? Tulpen! Blauwe druifjes! Narcissen! Noem maar op... Er is volop keuze en het één is nog mooier dan het andere! Lente betekent bloemen, bloemen en nog eens bloemen!

 
Tulpen in optima forma

 


Ranonkeltjes in mijn vintage vaasje

 
Zoals ik al in mijn eerste blog beschreef, er moet nog heel veel gebeuren in ons huis voordat het het paleisje is wat ik voor ogen heb. En juist in het voorjaar wordt mijn ongeduld groter om alles lekker op orde te hebben. De muren in de slaapkamer moeten een nieuw fris kleurtje hebben, binnenkort moet die kamer toch echt wel eens opnieuw afgetimmerd worden, etcetera... Er is zoveel te doen, we komen letterlijk tijd te kort.
 
 
Gek op vlinders en bloemen, wat mij betreft de tekenen van de lente...
 
 
Zolang de wat grotere klussen moeten wachten op meer tijd of op de man des huizes probeer ik het lentegevoel in huis te brengen met details. Zo wordt mijn onrust toch een beetje bevredigd, het houdt een mens bezig zullen we maar zeggen... :-)
 
De grotere projecten in huis zal ik ook zeker nog vastleggen in mijn blog, I'll keep you posted... Wordt zeker vervolgd!
 
Geniet!
Patricia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten