vrijdag 11 april 2014

Voorjaar in Huizen - De natuur

Ik kan er geen genoeg van krijgen! En zolang het er is, geniet ik er ook met volle teugen van! De lente!

Wat dat betreft voel ik me ook gezegend met de mooie omgeving waarin wij wonen. De Gooi- en Vechtstreek is toch wel uitermate geschikt voor mensen zoals ik, mensen die van de beroering van een dorp of zelfs stad houden (ik kan niet zonder winkelen!), maar toch ook gek zijn op de natuur.

Waanzinnig toch? En dat bij ons om de hoek...
Ik heb zitten piekeren... Hoe kan ik een leuk leesbaar bericht schrijven over de lente in Huizen zonder dat ik alle kanten op stuiter van enthousiasme maar kan ik toch overbrengen hoe ik onder de indruk ben van al het moois dat ik om me heen zie thuis?

En wij hebben dan ook het geluk dat we aan een mooi park wonen. Ons huis grenst letterlijk aan het Stadspark van Huizen. Zo kunnen we nog meer genieten van alle veranderingen die de lente met zich mee brengt...

 
Uitzicht vanaf onze voortuin...
Het pad naar huis met links onze voortuin

Eigenlijk zeggen foto's in dit geval alles. Dit bericht zou al genoeg zeggen als ik mijn mond zou houden en de beelden het woord zou geven. Een paar mooie plaatjes bij ons als het ware om de hoek, op de Woensberg, tegen Blaricum aan... Is het lentebeeld niet prachtig? Geweldige Hollandse luchten afgewisseld met mooie blauwe luchten als de zon voldoende ruimte krijgt.

 


 
Ook bij ons in het oude dorpscentrum van Huizen is de lente goed te zien. Op de markt staan volop voorjaarsbloemen bij de bloemenkraam en wordt de groente steeds intenser van kleur. De mensen lijken allemaal weer wat vrolijker te worden en te kijken. Of ligt dat aan mij omdat ik me altijd lekker in mijn velletje voel in deze tijd van het jaar...?
 
Geweldig, al die kleuren!

De narcissen stonden er dit voorjaar ook weer prachtig bij, overal in het dorp

 
En als je met dat prachtige weer op de fiets stapt of een wandeling maakt in de omgeving zie je hoe mooi Nederland is in dit seizoen. De lammetjes in de wei, de ooievaars bij de Theetuin in Eemnes die weer hun nest klaarmaken, alles wordt weer groen. Genieten!
 
Spring-in-het-veld

Prachtig huis in Blaricum tussen al het groen van de lente. Nog even doorsparen maar!
 
Ik kan nog pagina's doorgaan met mooie lentefoto's, mijn iPhone staat er vol mee. Het was ontzettend moeilijk een keuze te maken, maar in de zomer heb ik ook vast nog heel veel mooie plaatjes om te laten zien in een nieuw bericht op mijn blog. Eén ding zal in ieder geval duidelijk zijn inmiddels, ook al woon ik nog niet zo heel lang in Huizen, ik ben nu al verknocht geraakt aan de omgeving en zal hier wat mij betreft nog lang van genieten.
 
Ook in onze tuin komt de natuur weer prachtig tot leven. Je hoort nog van mij. Ik ben nog lang niet klaar met de lente!
 
Bye!
Patricia

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten