woensdag 16 april 2014

Project keuken

Een detail van onze keuken zoals die nu is
Toen ik ging samenwonen met mijn Lief in zijn huis zo'n twee jaar geleden was ik niet zo, hoe zal ik het zeggen... content met de inrichting en de staat van het huis. En dan druk ik het natuurlijk heel voorzichtig uit, uit respect naar de allerliefste man van de wereld die voorheen wel wat anders aan zijn hoofd had.

Maar goed, Patries kwam met twee jongens aan haar zijde het huis binnen banjeren en had wel zo haar bedenkingen en ook natuurlijk ideeën over hoe het wel gezellig en weer eigentijds zou kunnen worden. In de eerste plaats uiteraard door het inmengen van mijn eigen spullen en meubels in het al bestaande of nog niet zo lang geleden aangeschafte wat er al stond.

Maar helaas, daarmee waren we er nog lang niet... Er moest (en moet) heel veel aan dit huis gebeuren. No problemo, we weten allebei heel goed wat en hoe we alles willen in huis en dat komt wonderbaarlijk goed overeen.

In een mooie keuken hoort mooi servies... Je kunt er niet teveel van hebben...
Wat wel een probleem is, is tijd en geld, zoals bij zoveel mensen. Een probleem voor mijzelf is nog geduld, maar gezien de twee eerder aangegeven probleempjes, zit er voor mij niets anders op dan dat geduld wel degelijk op te brengen en te accepteren dat niet alles in huis zo snel zal veranderen als ik zou willen.
Wat ons allebei een enorme doorn in het oog was, was de keuken. Die moest zeker als eerste worden aangepakt!





Manlief is een ontzettend goede hobbykok en kon zich niet lekker bewegen in de keuken. Dat is ook niet zo gek als de keuken half instort als je een kastje open doet en de helft van de apparatuur niet of niet goed werkt.
Wat mij met name irriteerde in deze minimaal 20 jaar oude keuken was dat deze 20 jaar oud was, cheapy en verschrikkelijk lelijk. Bovendien klopte wat mij betreft de logica ook niet van de indeling. De keuken zou mooier en praktischer zijn als deze in spiegelbeeld geplaatst zou zijn.
 
Er kan weer lekker gekokkereld worden in de nieuwe keuken
Dus.... Toen we genoeg gespaard hadden, hebben we de stoute schoenen aangetrokken en zijn we op zoek gegaan naar een betrouwbare keukenzaak. Je hoort de gekste dingen en de grootste oplichterij trucs, dus we zijn gewapend met een door mij al gemaakte tekening en de nodige scepsis op pad gegaan.

De nieuwe keuken in spiegelbeeld...
En... Gelukt! We hebben sinds september een geweldige keuken (in spiegelbeeld!), helemaal zoals ik 'm getekend heb en zoals deze helemaal naar wens is van ons allebei. Praktisch gezien voor mijn Lief, esthetisch gezien voor mij.
Iedereen die wel eens een nieuwe keuken heeft laten plaatsen, weet hoeveel voeten dit in de aarde heeft. De oude keuken er zelf uit slopen is een hels karwei, zeker in ons huis waar je altijd weer wat tegenkomt als je iets wegsloopt. Het huis lijkt afentoe wel met plakband aan elkaar te zitten... Maar de stofbende beperkt zich ook niet alleen tot de ruimte waarin de keuken zich bevindt. Nee, het neemt beslag van je gehele huis. Je kunt alles nog zoveel met zeil afdekken en de deuren goed dichthouden, het stof komt overal!

We hebben dit allemaal uiteraard overleefd en het resultaat is een prachtige houten keuken met alles er op en er aan, helemaal super! We hebben niet eens echte problemen met de installatie van de keuken gehad, zoals je ook wel eens hoort. Het ging eigenlijk allemaal best van een leien dakje, achteraf gezien.

Lekker kokkerellen
Manlief is nu heerlijk aan het kokkerellen, vol liefde en overgave. De lekkerste creaties verschijnen op tafel, voor zover dat niet al het geval was bij de oude keuken. Man happy, ik happy. Niet alleen omdat ik de heerlijkste gerechten te eten krijg, wat misschien wel iets minder goed is voor de lijn, maar zeker ook omdat we een keuken hebben die een lust is voor het oog.
Ik zeg, op naar het volgende project!

 
Geniet!
Patricia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten