vrijdag 11 april 2014

Heel erg thuis in Huizen...

Mijn eerste blog... Jeetje...

Ik krijg vaak van mensen te horen dat ik zo leuk schrijf en dat ik er iets mee zou moeten doen. Tja... Leuk compliment, maar om mezelf nu gelijk te bombarderen als tekstschrijver, daar ben ik dan misschien toch een beetje te bescheiden voor. Toch kriebelt het wel, dus vooruit met de geit dan maar. Een blog...

Het was niet moeilijk te bedenken waar ik mijn blog over bij zou houden, het onderwerp was zo gevonden. Ik heb namelijk een passie voor woninginrichting en decoratie, maar ook voor alles wat daaromheen gebeurt in onze tuin en het heel dichtbij gelegen stukje natuur. Elke periode van het jaar gebeurt daar wel weer iets moois of spannends. Er zijn zoveel verschrikkelijk mooie details in het leven als je daar voor openstaat. Ze komen allemaal vanzelf aan je voorbij, kijk maar eens goed...
 
Gek op bloemen en kunst!

Sinds een kleine twee jaar woon ik in Huizen, in de mooie Gooi- en Vechtstreek. Naast dat ik een aantal jaren geleden hoteldebotel verliefd ben geworden op een geweldige man die daar woonde, heb ik ook kriebels in mijn buik gekregen van de prachtige omgeving.

Zo'n twee jaar geleden zijn mijn twee jongens en ik dus verhuisd van West-Friesland naar het puntje in de provincie dat nog net Noord-Holland mag heten. Een hele ommekeer voor ons allevier om met een hele nieuwe fase in ons leven te beginnen. Tuurlijk heeft het wat voeten in de aarde gehad, maar we zijn nu allemaal helemaal op ons plek! We voelen ons echt thuis in Huizen.

Het prachtige park waar we aan wonen

We wonen op fietsafstand van het oude dorp in een jaren '70 huis waar we nog heeeeeeel veel aan moeten doen. Een uitdaging waar veel tijd en energie in verdwijnt waardoor het deze ongeduldige dame vaak niet snel genoeg gaat, maar het huis gaat duidelijk in stappen vooruit.


Detail in ons huis waar ik verliefd op ben... Spiegelbeeld naar onze mooie, stoere, nieuwe keuken...

Mijn lieve man en ik zijn allebei liefhebbers van brocante, maar ook van een mooie stoere stijl die we daar graag mee combineren. Klassiekers zijn geliefd bij ons en dat zie je terug in het huis, maar ook in de tuin.
In mijn blog wil ik je graag rondleiden door ons huis (voor zover dat al aan mijn maatstaven voldoet... :-)), mijn verzamelingen en spulletjes laten zien waarvan we trots zijn dat we ze hebben weten te bemachtigen om ons thuis nog mooier en vooral heel eigen te maken. Daarbij zul je er ook tijdens het lezen niet aan ontkomen dat ik vol trots over de vorderingen in ons huis zal vertellen.


Ons mooie kastje... Ik ben gek op die kleur of elke toon die daarbij in de buurt komt!
Ook de tuin en de mooie natuur die we om ons heen hebben zal aan bod komen. Wij genieten er van.

Mijn foto's vind je ook terug op Instagram (thuisinhuizen) waar ik toevallig op belandde omdat mijn oudste zoon daar vaak op te vinden is en ik toch een beetje in de gaten wilde houden waar hij dan allemaal zo mee bezig is. Maar ik ben inmiddels 'hooked'! Wat een insprirende foto's van inspirerende mensen ben ik daar al tegengekomen.

Ik denk niet dat een tweede verhaal op mijn blog lang op zich zal laten wachten, ik merk tijdens het schrijven van deze dat ik de smaak te pakken heb. Wat heb ik nog veel in mijn hoofd zitten om te delen, komt helemaal goed! Voel je vrij me te volgen, ik zou me gevleid voelen...

Tot snel!
Patricia



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten